Ćao ujko

Standard

Pre neki dan je umro moj ujak. Našli su ga u svom stanu, samog jer se nekoliko dana nije javljao. Imao je 56 godina. Čekamo samo nalaz sa obdukcije da potvrdi da je umro od alkohola.

Nešto mlađi je bio njegov otac kada je umro zbog istog poroka. Napisala sam pismo koje nismo čitali na sahrani, mama je rekla da je previše istinito. Ali me je zamolila da ga okačim na svoj blog.

“Dragi ujko,

Danas kada se opraštamo od tebe, moram, možda i prvi put da ti kažem da sam jako ljuta. Ljuta sam zato što pored osećanja tuge zbog toga što više nisi sa nama, ostavljaš i jedno grozno osećanje, kojeg se svi stidimo ali ga ne možemo potisnuti. Danas zbog toga što više nisi sa nama konačno osećamo i olakšanje.

Olakšanje zato što više ne izbegavamo tvoje pozive i tebe kada te sretnemo na ulici. Zato što više ne možemo da te se stidimo kao kada si dolazio na naše rođendane ili kada smo dolazili na tvoju slavu. Zato što više ne moramo da brinemo o tebi.

Ljuta sam na tebe, jer nama deci – meni, Dostani i pre svega svom sinu Milanu nisi dozvolio da te pamtimo onakvog kakav si bio pre nego što si počeo da piješ. Način na koji si živeo poslednjih 20 godina svog života učinilo je da svi zaborave onog boljeg Žarka. Žarka u kojeg je bio zaljubljen ceo kolektiv PTTa, starijeg brata koji je svoju sestru činio najponosnijom na svetu, divnog muža i prijatelja.

O tom Žarku mi mama danas priča. Nisam ni imala pojma da si bio predsednik omladine PTT-a, da si pokrenuo akciju nakon zemljotresa na Kopaoniku. Na tog Žarka bih i ja, tvoja sestričina, bila ponosna.

Ljuta sam jer ću te pamtiti onakvog kakav si bio poslednjih godina odnosno ceo moj život. Neću se truditi da tražim lepšu reč, jer konačno, makar ovde kada više nisi sa nama, stvari moramo nazvati pravim imenom. Ti si ujko bio alkoholočar.

I to nisi hteo da priznaš. Nisi dozvolio da ti pomognemo niti si želeo sebi da pomogneš. To poricanje te je ubijalo i na kraju te je i ubilo. Prvo je razorilo tvoju divnu porodicu, tvoje prijatelje, tvoj posao i na kraju tebe. Nažalost, uspeo si da ponoviš grešku svog oca. Sa svojom porodicom si se, kao i Milutin pre više od 25 godina, oprostio prerano i iz istog razloga. 

Danas, kada se opraštamo od tebe ja te molim da budeš poslednji Milutinović koji će nas ovako napustiti. Za kraj, neka tvoja smrt bude opomena svima nama ovde, a posebno nama mladima, da ne smemo da ponovimo grešku i odamo se bilo kakvim porocima koji kao da nam teku venama.

Mnogo smo te voleli,

Počivaj u miru.”

2 responses »

  1. Bilo je zadovoljstvo poznavai tvog ujaka Zarka i pamtiti ga iz vremena kada se nije odao alkoholu. Nadam se da ce tvoj blog uspeti da dopre do mladih i potencijalnih alkoholicara i pomoci im da sagledaju tezinu i posledice alkohola.

Leave a Reply

